Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

fredag den 8. marts 2013

Verdens bedste chokoladekage

...eller faktisk er det en kakaokage og det har skræmt mig gennem mange opskrifter. Men denne opskrift er nem, hurtig og man får den bedste, fløjlsagtige, lidt snasket kage frem og så er det det nemt lige at tilføje lidt andre ingredienser, såsom hakket chokolade, nødder, skumfiduser eller andet lækket.
Tak til Hanna for deling af min nuværende ynglingsopskrift.

Chokolade Cupcake med Meringue Buttercream Frosting



Til en form på ca. 23x33 cm eller 24 cupcakes skal du bruge:

2 æg

300 g sukker
150 g smør (smeltet)
2½ dl vand
250 g mel
45 g (6-7 spsk) kakao
1 tsk natron
1 tsk bagepulver

Æg og sukker piskes sammen og de resterende ingredienser tilsættes.
Blandes til ensartet massen og kommes i smurt form.

Bages i 30-35 minutter (muffins 15-20 minutter) ved 170 grader varmluft.

Opskrift på frosting følger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar