Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

onsdag den 10. april 2013

Fyldt mørbrad

En lækker måde at lave svinemørbrad på, er at fylde den med lækkerier.
Jeg har to fortrukne måder og her kommer opskriften på en af dem.

Mørbrad a la Italy :)
...Eller bare mørbrad fyldt med tomat, basilikum og frisk mozzerella. Serveret med frisk pasta og hvidløgs-ostebrød (som i får opskriften på en anden dag).

1 svinemørbrad
3-400 g. cherrytomater
1 stor potte frisk basilikum
Olivenolie
Salt & peber
1 pk frisk pasta
2 poser frisk mozzerella

Hvidløgsbrød som tilbehør

Mørbraden pudses fri for fedt og sener. Den skæres op, så den danner en stor lomme.


Skær ca. 150 g cherrytomater i halve og ½ pakke mozzerella i små tern. Bland det sammen med halvdelen af basilikummen og en sjat olivenolie. Krydr med salt og peber.


Fyld mørbraden med blandingen og luk den sammen med kødnåle eller bind madsnor omkring.


Mørbraden brunes, på alle sider, i olivenolie, på en stor pande og steger videre ved medium varme i ca. 15-20 minutter. Husk at vende kødet undervejs.
Kødet tages af varmen og hviler på et spækbræt i 5 minutter.

Imens kødet steger, skæres resten af tomaterne i både og resten af mozzerellaen i tern. Blandes i en skål, sammen med basilikum og lidt olivenolie.


Pastaen koges efter anvisningen og blandes med "salaten".

Fjern kødnåle/snor, skær mørbraden i tykke skiver. Anret på en stor tallerken sammen med pasta og hvidløgsbrød.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar