Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

fredag den 8. marts 2013

Chokolademousse

Jeg har ikke lige et billede af denne skønne mousse, men den er fantastisk. Og hvis man stiller den på køl, samler den sig lidt og så kan den skæres i firkanter, bruges i lagkager osv. Den holder fastheden rigtig godt og smager som en rigtig chokolademousse skal.

Dessert 4-6 personer

200 g. Chokolade 55%
4 past. Æggeblommer
4 past. Æggehvider
50 g. sigtet flormelis
Lidt høvlet chokolade til pynt.

Pisk æggehviderne stive med flormelis.
Smelt forsigtigt chokoladen over vandbad.
Rør æggeblommerne i den fingervarme chokolade.
Vend de stive hvider i chokolademassen.

Anrettes i portionsglas eller i en firkantet form og sættes på køl. Hvis den skal bruges i lagkage, skal den ikke køles først.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar