Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

fredag den 8. marts 2013

Tykke Lagkagebunde

Jeg laver riiiigtig mange lagkager. Især til dåber og børnefødselsdage.
Somregel er det 3 bunde med 2 slags fyld i mellem. Så bliver kagen smurt op med smørcreme og dekoreret med fondant.



Til en kage på 28-30 cm i diameter.

450 g. Hvedemel
450 g. Sukker
9 Æg
1½ tsk Bagepulver
2 spsk Vanille

Æg og sukker piskes til en luftig masse.
Resten af ingredienserne tilsættes og der røres til ensartet masse.

Jeg bager dem i bageringe (på bagepapir). Ringene kan købes her hos Kagebutikken.

Bages 5-10 minutter på 240 grader varmluft, alt efter tykkelse. Hold øje - de skal være lyse men gyldne.
Bageringene fjernes og bundene afkøles på en rist

Bundene kan også farves i smarte farver. Jeg bruger altid pastafarver også købt i Kagebutikken. De findes i alle farver og giver en klarere og mere koncentreret farve end almindelig flydende "frugtfarve" gør.
Du finder udvalget HER.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar