Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

fredag den 8. marts 2013

Kanubi Creme

Manges favorit i lagkager. I hvertfald, dem som jeg har lavet på bestilling.
Den er billig og nem at lave og så smager den dejlig.
Opskriften har jeg fået af "Gitte81" på forummet BabyXplore.dk (tidligere Babyklar.dk).

I denne opskrift er der rigeligt til at fylde et lag i en 25-28 cm lagkage.

½ Liter piskefløde
150 g. Chokolade 55%
75 g blød nougat
evt. rom, cognac, grand manier el.lign.

Varm fløden langsomt op under omrøring.
Tilsæt Chokolade og nougat og rør til det er helt smeltet og ensartet.
Tilsæt evt. en sjat sprut, hvis du lyster.
Stil cremen på køl -overdækket (evt. til næste dag).
Pisk den kolde creme til skum og VOILA!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar