Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

tirsdag den 12. marts 2013

Grøn bulgursalat

Tirsdag er min træningsdag, så Martin må stå for maden til ham og Colin (Læs: varme det mad som jeg har lavet til dem). Jeg spiser ikke selv aftensmad, da jeg træner fra klokken 17-19 og derefter skal hente Clara hos Bedsterne.
Men mad skal jeg jo have, da jeg har erfaret at kanelsnegle ikke helt står til når man skal hoppe rundt og vrække med både hofter og mave, så i dag skal jeg have salat.




Denne ret er både god som frokost og som tilbehør til bøf, kylling, frikadeller osv. Den er sund, lækker og mætter godt. Du kan selv bestemme hvad der skal i, bare det er grønt :o)

Jeg plejer at komme lidt æbletern i, men jeg var løbet tør for grønne æbler, så dette var hvad der var i køkkenet i dag...

Bulgur, kogt og afkølet
Forårsløg
Agurk
Squash
Asparges

Ærter
Persille
Mandelsplitter
Citronsaft
Salt og peber
Lidt olivenolie

Snit grøntsagerne i små stykker og bland med bulgur og mandelsplitter. Krydr med salt og peber og pres lidt citron ud over. Nemt og hurtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar