Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

mandag den 3. juni 2013

Meal in a jar

...Eller bare en hurtig lækker aftensmad...

Jeg klør stadig på med "Meal in a jar"-konceptet, som jeg skrev om HER. Dog bliver det meget ved de samme hurtige retter, da mit overskud ikke er så stort i øjeblikket.

En af de retter som jeg spiser minimum en gang om ugen er denne pastaret:



Ingredienser (4-5 stk. 0,5 liters jars):
1 pk frisk pasta
1 lille bakke cherrytomater
1 pk frisk mozzerella
1 bk salatblade
1 bk frisk basilikum
1 pk Serrano/Parma-skinke
Lidt olivenolie
Et drys salt

Fremgangsmåde:
Pastaen koges som anvist på pakken og skylles herefter med rigeligt vand.
Mozzerella og Serranoskinke skæres i mundrette bidder.
Tomaterne, salat og basikilum skylles grundigt og afdrypper i en sigte.

Hvis retten skal serveres her og nu, så blandes det hele sammen i en stor skål. Dryp med lidt olivenolie og drys med lidt salt.

Hvis du skal lave "Meal in a jar" opbygges retten således:






Ingen kommentarer:

Send en kommentar