Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

fredag den 2. august 2013

Hvidløgs-ostebrød

...Eller pull-apart-bread som jeg kalder det.
Endnu en opskrift fra det skønne Pinterest, dog modificeret en del.
-En kaloriebombe uden lige, men fantastisk tilbehør til både bøf, pasta og grillmad.

Til et stort brød skal du bruge:

Et stort lyst brød (f.eks yoghurtbrød fra Schulstad) 
150 g smør
2-3 fed hvidløg, presset
1/2 lille løg, finthakket
1 bundt persille, finthakket
1/2 el olivenolie
150 g revet ost (mozzerella, parmesan og emmentaler)

Ovnen tændes på 200 grader varmluft.
Brødet skræres i tern diagonalt. Sørg for ikke at skrære hele vejen igennem bunden.

Placér brødet på sølvpapir i en lille bradepande og gå i krig med fyldet...



... Smøret smeltes i en gryde. Løg og hvidløg tilsættes og varmes med. Tilsæt persille og hæld smørblaningen nedi alle folder af brødet. Det er nemmest hvis man bruger en spiseske.
Prop ligeledes osteblandingen ned i alle folder. 




Pak brødet godt ind i folie.
Tilberedes i 20 minutter, hvorefter sølvpapiret pakkes op og brødes bages yderligere 10 minutter.

Brødet serveres helt, så alle kan sidde og pille fedtede ostetern fra brødet. Husk vådservietter ;-)



1 kommentar:

  1. Lavede brødet igår. Det smagte dejligt. Men jeg kunne udfra opskriften ikke se mængden af olien, og gik desuden udfra at osteblandingen er olie og ost. Der står heller ikke noget om, hvordan du laver osteblandingen.

    SvarSlet