Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

torsdag den 27. juni 2013

Koldskål

Uhhh LOVE IT!
Sommer og koldskål hører sammen, men herhjemme har vi haft svært ved at blive enige om hvilken købe-koldskål der var bedst.
Sidste år prøvede jeg så at lave min egen udgave. Det Martin bedst kan lide i købe-udgaverne, var de tykke modeller (hmmm) lavet med æg. Og jeg er mere til de lidt citronagtige med en masse vanille. Så her er opskriften på en god blanding og nu vore begges favorit

Med hensyn til kammerjunkere, så er mine ynglings de billige fra Rema1000, så det gider jeg ikke bruge tid på at lave selv :D




Ingredienser til 2 liter:

1 liter kærnemælk
1 liter ymer/A38 (den tykke)
Korn af 2 vanillestænger
8 past. æggeblommer
6-8 spsk sukker
saft af 1/4 citron
Kammerjunkere

Fremgangsmåde:
Bland en spiseskefuld sukker med vanillekornene.
Pisk resten af sukkeret sammen med blommerne til det er lyst og luftigt.
Tilsæt vanille(sukkeret), kærnemælk og ymer. Pisk yderligere til ensartet og luftig masse.
Smag til med citron.

Hæld koldskålen i en kande (gerne med vaniliestængerne i) og stil på køl til dagen efter - så smager den ENDNU bedre ;o)

God Sommer!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar