Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

lørdag den 9. marts 2013

Price's Burgerboller

Nåhhh ja, der skal vel også en slags mad på bloggen.
Fik jeg forøvrigt skrevet, at jeg ikke har fået lavet de kanelsnegle jeg ville lave. Nu sidder jeg jo lige her og skriver... Nåh men lige et par opskrifter mere, så må jeg i køkkenet (som stadig flyder med morgenmadstallerkener)...


Disse burgerboller er gode til alt lige fra de klassiske okseburgere til morgenbrød eller sandwiches. Men oprindeligt lavede jeg dem til Martins "Mandeaften" som stod på Amerikansk menu. De blev serveret med pulled pork, coleslaw og BBQsauce. MUMS MUMS MUMS.


Jeg må dog sende meget af æren videre. Opskriften er fra tv-programmet Spise med Price, som du finder HER.Jeg har ændret den en smule (det bliver nok ikke sidste gang jeg skriver det).





På billedet ser de ikke ud af meget, men bare vent. De hæver vildt op, så lav dem så flade som du kan.

Til 6-8 boller skal du bruge:
3 dl mælk
25 g gær
500 g hvedemel
1 tsk fint salt
1 spsk sukker
30 g smør
1 æg til pensling
sesamfrø


Bland gæren i den håndvarme mælk og tilsæt mel, salt, sukker og smørret, som skal være blødt.

Ælt dejen meget grundigt igennem, (cirka 10 minutter) eventuelt på røremaskinen med 
dejkrog. Kom dejen i en melet skål, dæk den til og sæt den til hævning i stuetemperatur i 
cirka halvanden time.
Del dejen i 6-8 stykker og form dem til boller Læg dem til efterhævning på en bageplade i en halv times tid.
Bollerne pensles med pisket æg, drysses med sesamfrø og bages i en 200 grader varm ovn i cirka 15 minutter.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar