Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

onsdag den 20. marts 2013

Mexicansk på en ny måde

Uhhhmmm mexicansk. Det bliver serveret minimum hver 14. dag herhjemme.
Normalt disker jeg op med en masse grønt; agurk, tomat, majs, salat, peberfrugt, jalapeños, ananas samt peanuts og revet mozerella/cheddar. Vi spiser altid store tortilla-pandekager, for tacoskaller er da noget besværgeligt noget.
Vi får også både quesedillas og nachos til og så selvfølgelig hjemmelavet guacamole, salsa og creme fraise.
Det hele serveres med mexi-krydret oksekød.

Men skal der lidt nyt på madplanen, så er denne ret lækker og nem. Man kan lave den vegetar-style eller komme resterne af kødet i, fra ovenstående ret. Vi plejer dog at komme lidt mexi-krydret kyllingestrimler i.

Opskriften er oprindeligt fra Magasinet MAD! Men jeg har lavet en del om - You know me...

Til ca. 4 personer.

Olivenolie til stegning
100-180 g kyllingestrimler
½ pose Fajiitas-krydderi, fra Santa Maria
2 fed hvidløg, presset
1 løg, hakket
1 rød peberfrugt, i tern
1 lille dåse majs
½ ds. hakket tomater
½ glas salta/tacosauce
100-200 g tortillachips -gerne med chili
150 g creme fraise
200 g revet mozerella

Tilbehør:
Creme fraise
Guacamole
Salsa
Syltede Jalapeños
Kogte ris

Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
Svits løg og hvidløg i lidt olie. Tilsæt kylling og fajiitas-krydderi og brun det let.
Kom salsa og hakket tomater på panden og kog i ca 3 minutter.Tilsæt peberfrugt og løg og kod yderligere 2 minutter.
Kom halvdelen af blandingen i et ildfast fad. Læg chipsene ovenpa og læg så en nyt lag, af resten af saucen.
Fordel creme fraisen oven på retten og top med revet ost.

Bag i ovnen i ca. 20 minutter og server med tilbehøret.

Billeder kommer næste gang jeg laver retten :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar