Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

fredag den 11. juli 2014

Sol og Sommer

Nu er det næsten 6 måneder siden mit seneste blogindlæg. Det beklager jeg.
Jeg er travl optaget af mit arbejde pt. og når jeg rammer sofaen efter putning af unger, så er der ikke meget energi tilbage.

Men jeg er her stadig... Og i skal da ikke snydes for nogle lækre sommerfristelser og sund, lækker mad -måske tilberedt på grillen...?!?


Lad os starte med en let lille forfriskning...


Kold frisk sommerdrik a'la Mojiito


Til 1 drink skal du bruge:



4-6 knuste isterninger
½ lime, skåret i både
4-6 store mynteblade
1 tsk sukker (kan undlades)
2-3 dl danskvand, gerne med citrus

En morter (træpind) bør anvendes.


Kom lime, mynte og sukker i et lille kraftigt glas.

Mas saften ud af limen. Kom den knuste is i og top med danskvand.
Servér med sugerør og solskin.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar