Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

tirsdag den 24. september 2013

Mama Mia Bella Bellissimo

Tid til en ny ynglings opskrift.
Afhængigheden startede da Martin fik en Weber pizzasten, og så kan man jo næsten regne resten ud... Fyldet kan selvfølgelig varieres i det uendelige.
Psssst! Denne opskrift kan også bruges uden pizzasten, men bliver ikke helt lige så fantastisk :-P 

Ingredienser (3 pizzaer)

Dej:
12,5 gær
5 dl lunkent vand
450 g hvedemel
450 g durummel
2 tsk groft salt
3 spsk olivenolie

Opløs gæren i vandet.
Tilsæt resten af ingredienserne og ælt godt.
Stilles til hævning et lunt sted i minimum 60 min.
Herefter er dejen klar til brug.

Tænd ovnen på 230 grader. Ikke varmluft! Eller, endnu bedre, fyr op for Weberen :-D 

Tag en klump dej og pres den ud i en cirkel. Så tynd som mulig. Du kan evt. Bruge en kagerulle. Læg dejen på din Weber alu-plade.
Kom fyld på, efter eget valg.
Nedenstående er nogle af min families favoritter.

Bag på den varme pizzasten, nederste rille i 10-15 minutter.

Tomatsauce:
1 ds hakket tomater
50 g modne cherrytomater -gerne blommetomater
3 fed hvidløg
2 tsk sukker
Salt, peber, oregano og chili efter smag
Blend det hele i en glasblender.
Bum! Klar til brug.i

Fyld:
Tomatsauce (se ovenfor)
Revet mozzerella -evt. blandet med revet emmentaler
Chorizo pølse i tynde skiver
Ruccola eller spæde salatblade (kommes på efter pizzaen er bagt)
Serrano eller Parmaskinke (kommes på efter pizzaen er bagt)

ELLER

Tomatsauce (se ovenfor)
Revet mozzerella
Majs
Pølse i skiver eller halve cocktailpølser

ELLER

Tomatsauce (se ovenfor)
Frisk mozzerella
Cherrytomater på stilk
Basilikum (kommes på efter pizzaen er bagt)

ELLER

Tomatsauce (se ovenfor)
Revet mozzerella
Kartofler i tynde skiver
Havsalt
Olivenolie
Frisk rosmarin

Billeder kommer næste gang der er pizza på menuen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar