Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

mandag den 29. juli 2013

Very Berry Cupcakes

En frisk lille sommer-kage med mange muligheder.
Den er hurtigt lavet og smager himmelsk. Denne opskrift er med hindbær og blåbær, men man kan sagtens bruge andre typer bær.

Min opskrift er inspireret af "Sarahs kager" og selvfølgelig Martha Stewart :)

Cupcakes 12 stk.

175g sukker
120g smør
2 tsk vanillesukker
1 nip salt
2 æg
1,3 dl mælk
200 g mel
2 tsk bagepulver
24 frosne hindbær
24 frosne blåbær
12 friske hindbær

Hindbær meringue frosting:

Se basisopskrift HER og tilsæt 4 spsk frysetørret hindbær, som først bliver knust til støv i en morter.

Fremgangsmåde
Pisk smør, vanille og sukker. Tilsæt æggene -et ad gangen og pisk grundigt imellem.
Tilsæt mælk og pisk det til ensartet masse.
Kom herefter alle de tørre ingredienser i og pisk videre til dejen er jævn.

Fyld dejen i 12 muffinsforme og "prop" bærrene forsigtigt ned i hver form -uden at presse for meget.

Bages i ca. 20 minutter ved 175 grader varmluft.
Mens kagerne afkøler laves frostingen, som sprøjtes på de kolde kager.
Pynt med et fint friskt hindbær.

Jeg har brugt Wilton's M1 tyl.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar