Opskrifter på mad og kager. Især kager. Mange kager. Jeg elsker at bage og lave mad, men hader når det kikser. Her vil jeg samle alle mine ynglingsopskrifter, samlet ind fra andre blogs, hjemmesider, bøger osv. Dog med lidt småændringer, da jeg har meget svært ved at holde mig 100% til en opskrift og også er lidt kræsen.

lørdag den 23. marts 2013

Vietnamesisk måltidssalat

Denne opskrift er fra Magasinet MAD! Og du finder den originale opskrift HER, men jeg har som altid lavet op på den :D Den er vist ikke så vietnamesisk mere ;-)

Ca 4 personer

250 g kyllingefileter
En sjat olivenolie
salt
3 store gulerødder
1/2 hvidkål
1 bundt forårsløg
1,5 liter kogende vand

Til servering:
½ dl peanuts
1 bundt frisk persille, hakket
Sød chilisauce

Tilbehør:
4 dl jasminris

Kog risene efter anvisningen på pakken.

Skræl gulerødder og skær hvidkål i super tynde strimler. Jeg bruger en julienneskræller til gulerødderne, men du kan også bare bruge en kniv.
Rens forårsløgene, og skær dem i tynde skiver på skrå.

Kom ovenstående i det kogende vand i 3 minutter og skyl herefter under koldt vand og lad det dryppe af i en sigte.

Anret grøntsagerne og kylling oven på risene.
Drys med hakkede peanuts og hakket persille.
Server med chilisauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar